Halleluja :D



Alltså, detta är så sjukt häftigt!!! Jag kan se... :)

Då tar vi det från början då, tisdags...
Var relativt lugn i början av dagen även om jag var nervös, vi åkte in och när vi stod nere och väntade på hissen så blev jag lite yr och fick hålla mig i Fredde :P
Kom upp och fick en lugnande tablett (som jag inte tyckte hjälpte alls) och en liten genomgång om vad som kommer hända, vilka droppar jag ska ta osv.
Fick sitta i väntrummet lite, pratade med kirurgen och sen gjorde han en ögonkoll till på mig.
Sen var det dags, fick ta på mig ett snyggt (:P) hårnät och lägga mig på britsen..
Fick en massa bedövningsdroppar i ögonen och de flyttade britsen så jag kom under laserapparaten.
Fick lite till bedövningsdroppar och sen satte dom en grej på höger öga (medans vänster öga var förtejpat) så det blev ett tryck på och helt svart, såg inget alls..
Hörde lite ljud men kände inget, det tog ungefär 20 sek.

Sen satte de över en annan stor genomskinlig sak, men den satt en bit över så den var inte på mig.
De tog någon "pinne" och vek hornhinnan åt sidan, jag tittade upp i lasern och skulle koncentrera mig på ett rödgrönt ljus, det lät lite och luktade lite bränt :P

Tog inte många sekunder innan det var klart, sen vek de tillbaka hornhinnan och drog lite på den med en "spatel" så det inte skulle bli några luftbubblor eller veck...

Fick sedan sitta i ett vilorum en stund, runt 30 min, fick mer bedövningsdroppar och sen gjorde de en koll till.
Vi åkte och hämtade barnen och sen hem och jag la mig att vila, droppade bedövning var 30 minut och efter 4 timmar var svedan borta :D

Kunde se på tv på kvällen och körde bil igår när jag skulle på återkoll, nu ser jag lika bra som om jag hade haft mina glasögon.. Detta är såå coolt...

Igår på morgonen letade jag efter glasögonen när jag vaknade och på kvällen tänkte jag ta av mig "linserna" :P

Vilken lyx detta är!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0