Pjuw, nu blir det mkt....


Var ska man börja??
Hmm, tisdagskväll då.. Skulle smörja in Isabelles eksem... Å ser att hon har utslag på magen... Tittar lite till och märker att hela hon är täckt av utslag som ett nät över hela kroppen förutom ansikte och huvud...
Ben, rumpa, armar, rygg, mage och  bröst???
Hon säger att hon hade det hos pappa med?? Lustigt, eftersom jag inte såg nåt i måndags.
Men men, det besvärade henne inte, ingen klåda eller feber eller nåt annat.
Bestämde att hon fick följa med mig på min läkartid på onsdagen.

Onsdag då..
Läkaren på morgonen och skulle prata om min "undervikt" och allergi.
Var ju irriterad då eftersom jag inte fått mitt recept på min allergispruta jag brukar ta en gång om året.
Meen, de hade fått fram en massa nytt om det preparatet som inte var bra för kroppen så han ville att jag bara skulle ta de lokala medicinerna ögondroppar, nässpray och tabletter.
Fick efter jag frågat lite info om ett annat sätt jag ska försöka komma igång med, om jag kommer in på allergimottagningen på sjukhuset.
Där man under längre perioder får måånga sprutor med det ämnet jag är allergisk emot.
Då ska kroppen stabilisera sig till det och min allergi ska försvinna... För alltid :D
Det värsta för mig är ju björkpollen men också katter och hundar.
Har ingen aning om hur många olika "ämnen" man kan få samtidigt men skulle det va ett i taget så får det vara så, det tar jag för om detta verlkligen funkar och jag blir av med allergier, då är det såå värt det.

Undervikten då... Jag har alltid varit underviktig (utan att det har varit någon fara).
Jag har aldrig haft ätstörningar men alltid varit smal.
Vi har grejat med detta i flera år och jag har varit hos dietister och fått proteindrickor men inget hjälper.
Mina blodprover har alltid varit bra men vi tog nya nu eftersom det var 2 år sen sist.
Är inget fel på kropp, inget saknas och inget det finns för mkt av.
Jag har en väldigt hög ämnesomsättning och äter "för lite"... Jag tycker jag äter mkt och hela tiden.
Men det är bara att försöka äta lite mer vid varje mål och fler mål mat om dagen.
Tänja ut magsäcken.

Så nu har jag bestämt mig att verkligen försöka med detta men det kommer ta tid, jag är en sån som måste planera sånt här, tänka ut riktigt hur, när, vad osv....
Komma på mat, det kommer inte bli lätt då jag redan tycker jag har idétorka på middagsmat.
Hur ska jag då komma på vad mer det finns att laga och äta??
Hålla mattider, inte mer än 3 timmar emellan målen. Är ju inte det lättaste...
Träning??? Vad är det?? haha skojar men det var läängesen jag verkligen tränade...
Gått några gånger på gym hit och dit men inget jag riktigt följt, känns inte som min grej riktigt, jag vet inte.
Kanske för att man inte kommit in i det??
Men ska börja med morgonpromenader innan lillis ska sova förmiddag, när jag börjar vet jag inte, måste som sagt organisera allt detat i mitt huvud först, annars blir det bara fiasko av allt.

Läste en annan blogg om en tjej som är lik mig på detta sätt att vilja gå upp i vikt, lämnade en kommentar och fick ett mail tillbaka, riktigt kul :)
Som sagt, inte lätt att hitta personer som vill gå upp i vikt, alla andra tjatar om att gå ner...

Igår onsdag då efter att vi varit hos läkaren så åkte vi och lämnade Isabelle i skolan och sen åkte vi till Linda och Filippa, barnen busade för fullt och vi drack gott och välbehövligt kaffe, tog en promenad till affären och sen blev det lite mer kaffe ;)

Hämtade busan i skolan och sen hem, Isabelle var hos en kompis först sen kom de hit och lekte :)

Idag har Hannes och mamma städat innan förmiddagsnapen...
Efter lillis vaknat åkte vi till Carro och fick fika (där rök det med sockerborttagningen :P)
Hämtade Isabelle i skolan och åkte hem och Isabelle har lekt med kompisar..

Bejbi hade inte hämtat paketet, får göras imorgon...

Nu ska jag göra mig ett par mackor sen blir det nog sängen tidigt ikväll tror jag, riktigt trött är jag nu...


Puss puss




Kommentarer
Postat av: Tino

Vad det gäller allergin o viktproblemet så är du långt ifrån ensam. Även om det säkert känns så ibland. Hopplöst att hitta information om det.. Tro mig, jag vet hur det är. Man får hela tiden höra av omgivningen att det är bara att äta mer. För min del så funkade det med måltider på fasta tider varje dag, undvika stress, träna styrketräning (inte kondition). Slutade även med kaffe, te, rökning o snus för snart 5 år sen.. Sedan jag gjorde dom sakerna jag räknat upp här så har jag nog ökat ca 15kg. Lycka till o kom ihåg att du är långt ifrån ensam!

// Tino



2011-05-05 @ 21:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0