Egentid??


Heter det så när man får göra alla hemmasysslor i "lugn och ro"????
Ja, middagen e avklarad, provade nåt nytt idag...
Pasta med bacon, ärtor, purjolök, ost, creme fraiche, salt och vitpeppar...
Jättegott... men mättande!!!
F skulle över till Borgholm å greja med nån bil så han tog med sig Hannes dit me...
Så nu har jag "egentid"???
Isabelle är ju hemma men hon tar inte på krafterna som lilleman gör nu när han är förskyld.
Å jag me för den delen...

Isabelles namnlappar kom på posten idag så nu har jag att göra ;)
Vi ska välja ut kläder till skolan imorrn så dem tar jag ju först såklart,
sen har jag ju en hel vecka på mig att fixa det när hon är hos sin pappa.

Jag ska plocka in lite kläder i garderoberna och fixa disken så det är klart.
Fy vad jobbigt det är att komma upp på morgonen när man e stressad och se disken från dagen innan... bläää!!!

Sen ska jag parkera arslet i soffan med en kopp te i handen.
Lite honung i me och hoppas att det hjälper förskylningen på väg bort från mig ;)

Vi har blivit erbjudna att kolla på en lägenhet vi har sökt :)
Ska kolla på den redan imorrn då det är en kompis till mig som bor där nu...
Vi har nog redan bestämt oss sen får man ju hoppas och hålla tummarna att det är vi som får turen att få den.
Är så trött på denna lägenhet nu, är väl mkt pga den vi är förskylda redan.. Så fort det blir en aningens kallt ute så drar det överallt... Värdelöst!!!
När vi flyttade in förra året fick F täta om alla fönster själv men det hjälpte inte så vi fick tejpa runt alla fönster och balkongen... Då börjar det dra från golvet ist... han tar bort listerna och lägger på silikon och sätter tillbaka listerna... det hjälper faan inte det heller!!!
I Isabelles rum hittar vi ett hål vid golvet.. RAKT UT!!!?????

De vägrar göra saker i detta bostadsbolag, de är bara ute efter att tjäna pengar.. Inte lustigt, det är över 60 ägare i detta bolag fick vi veta.......
Vill ni veta vilket bolag det är??
Ni som känner mig vet ju vart jag bor..
Så då vet ni vart ni INTE ska flytta.... om ni inte vill att ni och/eller era barn ska va förskylda ca 6 månader om året!!!!!!!!

Nä, men som sagt, hoppas verkligen vi får den lägenheten nu..
Ska sätta lite fart och fixa allt så jag hinner ta det lite lugnt me innan pojkarna mina kommer hem igen <3


Puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0