Söndag

Idag har väl inte hänt så mkt egentligen...
Tog en storstädning i Isabelles rum, det behövdes verkligen!!
Hur kan ett barn på 6 år har så mkt saker och såå stökigt!?!?
Egentligen vet jag redan svaren på de frågorna :P
Mkt saker får hon från sin mormor.. Jag är inte den som köper en massa saker till mina barn å skämmer bort dem på de viset.. Saker kan de önska sig i julklappar och födelsedagspresenter. Ibland blir det ju nån grej men inte alltför ofta... Däremot kan jag shoppa loss på kläder till barnen, det kan jag inte stå emot! Och det behövs ju samtidigt.
Sen den stökiga biten -
Jag var precis likadan när jag var liten ( lr yngre :P: )
Hatade att städa och älskade småsaker och småplock, det fanns överallt..
Jag ser så mkt av mig själv i Isabelle, bra sidor som att hon är väldigt mån om lillebror och tar hand om han och hjälper till.
Och sen de mindre bra kanske - Går det inte som hon vill så skiter hon i det!
Som när hon skulle lära sig att cykla utan stödhjulen, gick det inte på en gång då hoppade hon av å gick med cykeln ist.. Men nu när hon kan cykla riktigt då går det fort och hon vill lära sig mer saker.
När morfar kommer i juli ska hon lära sig att simma har hon bestämt, så armpuffar är inhandlade och hon är så redo hon kan bli... Hon längtar tills morfar kommer :)

Jag höll väl på med hennes rum nästan hela dagen och helt slut var jag sen så det blev en behövlig dusch sen.

Vid 17-tiden gick vi bort och hämtade Isabelle hos hennes pappa, vi tog cykeln me, visste att hon ville cykla ;)
Tog en tur runt berga centrum och handlade lite sen hem och lagade middag.

Isabelle har rensat lite kläder som var för små men orkade inte allt idag, får fortsätta med byxor imorrn.
Fixade en äppelpaj som jag och Isabelle smaskade lite på innan läggdags..

Nu sover väl alla utom jag, Fredde fick sån huvudvärk stackaren, mådde inget bra alls så han la sig me..

Jag ska ta lite mer kaffe och kolla på film, hoppas alla mår bra och är pigga imorrn. Hade tänkt ge oss ut och leta gåstol till Hannes och ev. en ny cykel till Isabelle..

Ha det fint alla // Nettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0