Härlig lördag och Äcklig söndag!!!!!!

Ja vi kom iväg strax efter 9 igår morse så det var ingen illa pinkad gissning om tiden :P

Fick lite kaffe och smörgås när vi kom fram, det behövdes. Jag kan ju inte äta frukost så tidigt så det blev perfekt med det då. Och Fredde ville köra dit me så det fick han, inga invändningar från mig ;)  Fick dock ta en bensträckare i Hovmantorp pga min ichias (stavning?)

Sen gick vi ut till baksidan, Isabelle hoppade i poolen direkt! Mamma grejade med maten för det var inte länge kvar till gästrna kom. Ted hann att öppna paketen me, han fick en fin Elvistavla, numrerad, sån som det bara finns ett visst antal av och en bättre meklåda han kan ha till sin bilar och allt möjligt. Glad blev han och det är kul :)

En stund efter gästerna kommit blev det grillat med alla möjliga tillbehör och gott som bara den var det.
Alla åt och pratade och hade trevligt. Isabelle hoppade i poolen igen efter maten och där var hon nästan hela dagen...

Blev lite kubbspel me och namnprat för systers kommande bebis.

Innan vi skulle hem igen blev det lite mer kaffe och smörgås, vi åkte väl hem runt 22.
Alla somnade i bilen utom Fredde som körde såklart.



Idag fick jag sovmorgon :) Såå skönt!!!
Fredde la sig och vilade en stund efter jag kommit upp. Fick i mig lite kaffe, tvättade mig och Isabelle tog en dusch.. Lilleman pratade för fullt hela morgonen :)
Skulle hjälpa Isabelle att borsta håret då jag ser små mörka prickar i hårbotten.
FY FAAN vad ÄCKLIGT!!!! LÖSS!!!

Bara att packa in sig i bilen och åka till apoteket, hem och kleta in håret på oss alla tre med avlusningsmedel.
Sköljer ur efter en timma som det står på paketet och börjar kamma med luskammen, Hela hennes huvud var fullt med dessa äckliga kryp.. Och det tog sin tid kan jag säga, hon har ju rätt långt och fylligt hår.
Efter en liten stund ser jag en jävel som kryper.. Kör en procedur till i hennes hår och sen verkar det blivit mkt bättre. Detta ska göras igen om 7 dagar så på söndag är det dags igen men det får hennes pappa göra då hon är där på dagen..

Och gud vad psykiskt detta är, tycker det killar överallt på hela kroppen, hela tiden!! GAAHH....
Tvättat som en tok hela dagen nu och är inte klar än, får ta resten imorrn, tycker det är såå jäkla äckligt, tvättar ALLT!!!  Sängkläder, kläder vi haft på oss, kläder vi haft med oss, som legat framme, filtar, ALLT!!!
Jag har sagt det innan och säger det igen, Tack gode gud för att man har tvättmaskin och tumlare i lägenheten :)

Min favvomiddag blev det idag, kokt torsk, potatis och äggsås, alla åt upp med glada miner.

Nu e klockan mkt så ska vika lite tvätt och förbereda kaffet för imorrn.
Imorrn blir det mer tvättande och lite städ me.
Min farmor och farfar ville komma på lite kaffe sen efter lunch och det ska bli trevligt, var ett tag sen man träffade dom nu. Funderar också på att åka till Modehuset imorrn eftermiddag och inhandla lite kläder till Hannes, han växer sådant nu så det behövs endel.

Nähä, ska resa på fläsket och få lite till gjort innan jag däckar..

Natt natt alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0