Effektiv morgon :)

Usch, jag som e så trött på mornarna.. Fick gå upp kl 6 idag igen, pigg liten kille som vanligt.
Men bara att ta tag i dagen.. Satte igång en maskin tvätt, på med kaffet och busade med lilleman..
Strax innan 7 var det grötdags för han, var så duktig och åt upp nästan hela portionen.
Sen sov han nån timme och blev hungrig efter en stund igen, undrar om han inte blir riktigt mätt på gröten??
Lekte en stund och somnade igen, vaknar nog snart tror jag..
Jag har hunnit en del när han sovit..
Tvättat
Tumlat
Bäddat
Fixat med blommorna på balkongen+vattnat
Städat toaletten
Skurat toalett och sovrum
Ätit frukost
Och äter nu en liten tidig lunch i form av yoggi

Sen blir det till att fortsätta, ska hinna..

Städa iordning Isabelles rum
Städa badrum
Plocka in Isabelles pyssellådor till hennes rum och ev rensa dom om tid finnes
Vika tvätt
Damma lägenheten
Skura lägenheten
Plocka in disken
osv.

Som sagt, jag sover helst på morgonen...
Men fy så effektiv man är när man fått i sig lite kaffe ;)
Att Hannes går upp tidigt är egentligen bra..
Jag är ju ingen frukostmänniska.. Måste va uppe ett par timmar innan jag kan äta.
Så mamma-Hannes tid på morgonen och att han får sin frukost och sova lite är kanon, då kan jag äta frukost efter ett tag när han sover och få en masa nytta gjort med.
Då har man hela dagen på sig sen att hitta på nåt kul...

Idag ska pappa och Anne köra ner hit och hämta farmor och farfar upp till dom.
Hoppas dom har tid för en snabbvisit hos oss me :)
Om inte kommer de ner på söndag igen och stannar en vecka.
De ska bo i husvagnen på öland så där lär vi va hela veckan, så skönt.

Senare idag hoppas jag det finns tid att åka och handla en rullgardin till vårt sovrum, såå ljust vid 4 på morgonen... Jag kan inte sova om det är ljust så sover jättedåligt mellan 4 och 6..
Isabelle skulle me behöva en i sitt rum, får kolla det me.
Morgonsolen i sovrummen så blir ju varmt direkt me :/

Nu ska jag nog se om jag hinner vika tvätten innan han vaknar me :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0