Julen 2010 - Kort resumé


Vår jul började dagen innan julafton, lite minijul fast det var den dagen som gav mest.. (Som vanligt).
Mamma och C/O kom hit och vi åt god julmat, öppnade en massa paket och fikade.
På julafton gjorde vi oss i ordning och åkte hem till min farmor och farfar där det blev mer mat och klappöppning.
Framåt eftermiddagen drog vi oss till Öland där vi först stannade och släppte av Isabelle hos sin farmor och farfar där hennes pappa var och vi fortsatte till Borgholm till svärfar, lite till mat och klappöppning och fika.
Stormen hade redan börjat när vi åkte till Öland, mellan färjestaden och algutsrum fanns det ingen väg till Kalmar, det var helt igenblåst av snö...

Hade tur på sena kvällen när vi åkte hem då plogbilen måste varit framför ett tag innan bara.
Fast det tog nog inte lång tid efter att det blev igenblåst igen.

Veckan som varit har varit lugn, lite städning och pyssel och lek med barnen :)

Imorgon är det nyårsafton och vi ska köra Isabelle till sin pappa på förmiddagen.
Själva blir vi andra bar hemma och tar det lugnt.
Vi skulle egentligen åkt till min mamma men det blev inte så nu då vi måste få ordning på lillemans sömn.
Jag börjar ju jobba om en vecka och då måste nätterna funka, annars går jag i väggen innan jag hunnit jobba en vecka :P

Ska bli både skönt och vemodigt att börja jobba...
Skönt att komma tillbaka till rutiner, personer på arbetet och självklart kunna få en riktig lön igen.
Lite vemodigt att inte va hemma hos min prins som jag har hängt ihop med dygnet runt i 11 månader, kommer undra vad de gör hela dagarna..
Kommer sakna hans leende och bus och när han ska upp i famnen och kramas och pussas..

Visst kommer jag få detta med, men inte lika ofta :/

Jaja, det ordnar sig det me, vet att jag var likadan när Isabelle började dagis och jag var ifrån henne långa arbetspass ;)

Vill också passa på att önska er alla ett gott nytt år och tack alla som hänger med och läser och kommenterar :)
Hoppas det nya året blir ännu bättre och ännu mer innehållsrikt :)



Puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0