Schemalagd dag idag



Dagen började vid 8 idag, vi gick upp och F gjorde sig iordning och stack till tandläkaren 8.30.
Jag och Hannes busade lite och jag drack kaffe såklart ;)
Grötdags och han åt upp nästan allt, min duktiga kille.
Meen... det hamnade gröt på fler ställen än i munnen :/  Han slog till skeden så det flög på hans ben och på golvet.
När han var mätt visade han det genom att spotta ut det sista och och ta det med händerna.
Kladdade ner hela sin stol och bara log åt mig.. Skitunge :P
Kul hade han iaf min huligan.
Såå det fick ju bli ett bad för hans del efter.
Han älskar att bada och sprattlar med armar och ben så en annan blir dyngsur me..
Han ligger bara snäppet under Isabelle på att blöta ner badrummet när det e baddags :P

Busade lite till efter men sen blev han lite trött så vi satte oss i soffan och myste lite innan jag la in han i sängen.
F kom hem när jag hade lagt han, dags för mig att göra mig klar.
Lite frukost och snabbsminkning sen iväg till frissan.
Toppade bara lite och klippte upp lite till för att det ska hållas fräsht, håret hade fått mkt finare kvalitet nu tyckte hon än i våras :D

Stannade i berga på vägen hem för att köpa lite fikabröd.
Vattnade blommorna, fixade kaffe och fikat.
Prästen kom på utsatt tid kl.14
Pratade lite om hur det hela kommer gå till vid Hannes dop.
Trevlig var han men gillar inte det där kristna folket :P
Så dryga!!!
Ja, vi döper Hannes bara för att!!!
För att han själv ska kunna välja vad han vill i framtiden, om han vill konfimeras eller ännu senare vara fadder till nån, sen får han gå ur om han vill det, det bestämmer han själv som sagt.

På eftermiddagen blev det en tripp till Ikea, skulle handla lakan och en taklampa till Isabelle.
Lite lättare att bädda hennes säng nu då hon har en loftsäng ( och en mamma som är höjdrädd :P )
Jaaa, jag får svindel när jag sitter där uppe och försöker bädda riktigt..

Väl hemma igen tog vi en promenad till berga centrum och handlade lite burkmat m.m
Sen blev det middag, fjärilskotletter, potatismos och gräddsås.. MUMS!!!

På kvällen dök Erica och Admir upp på en snabbvisit, mkt trevligt.
Saknar min gamla granne ;)

Nu ska jag kolla klart på sagan om ringen, bland de bästa filmer som gjorts ju!!
Sen blir det sängen och tryna kudde...

Puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0