Idag blev jag moster :)

Ja, idag blev jag moster till en söt liten kille :)
Har varit uppe ikväll å sniffat lite på han ;)

Var tvungen att vräka ur mig det innan jag börjar från början ;)

Igår gjorde vi inte för många knop, grejade lite i Isabelles rum sen åkte vi ut till Linda å Jolly på fika.
Pratade om allt å inget å Linda undrade hur det var med min syster nu å så...
Åkte hem å grejade lite till, hade svårt att somna på kvällen som vanligt men lyckades tillslut..
Fick inte sova sålänge inna mobben ringde...
Sanna mob stod det på displayen!?! Vad vill hon nu tänkte jag?? Klockan var ju över 2 på natten...
Sen gick det upp ett ljus väldigt snabbt!!!
Faan, det e dags nu!!??!!
Svarade och hon sa att lite vatten hade gått men inga värkar än så det var lugnt...
Hörde Jonny i bakgrunden, han ringde förlossningen å var jättehispig!! :P
Fick prata med han då förlossningen ville prata med Sanna...
Shit vad nojig han va!!!!!
Haha, skulle packa allt å göra mat å åka in samtidigt....
Pratade med Sanna igen å de skulle försöka sova lite och åka in på morgon/förmiddag..

Hon ringde igen vid 6-tiden och värkarna hade tilltagit och blivit tätare och de hade fått lov att komma in, så bara att traska upp och vakna till lite...
Fick komma upp på en snabbkaffe, de ville dom ha innan vi åkte.
Körde väl in dom vid 7-snåret...
Ska också påpeka att Jonny hade lugnat ner sig betydligt från när jag pratade med han inatt :)

Åkte hem och Isabelle vaknade efter en stund... Sen även Hannes.
När Hannes somnat igen åkte jag och Isabelle till affären och handlade lite.
Carro och Thomas kom på fika, mkt trevligt :)
Mitt i fikat ringer Jonny och säger att det e klart..
Klart?? Redan??
Haha, det blev en kille som jag sagt innan ;)
Fullt frisk och jättefin :)
Han vägde ca 3200 och var 48 cm lång!
Å vart låg han då kan jag undra?? Sanna som hade en sån liten mage :P

Middag blev det väl vid 16-snåret och strax efter så ringde Sanna och sa att vi kunde komma upp om ville.
OM vi ville?? KLART vi ville :D

Många personer var det som var där, såklart!!!
Alla e ju nyfikna på lilla miraklet...
Såå sööt liten kille, tror nog han var lite lik Sanna :)

Jag ger ett stort cred till alla pappor som står bredvid å stöttar!!!
Jag säger det, föda barn, det klarar jag av.. Det är nåt som händer vare sig man tror att man ska klara det eller inte, hur ont man än har... Men att stå bredvid egentligen maktlös om vad som händer och bara försöker stötta och finnas där, det är stort. Det vet jag inte om jag hade klarat??? Men jag är ju lite av en kontrollmänniska me ;)

Hade gärnat stannat längre, men åter till vardagen.. Hem och fixa kvällsmacka till Isabelle och välling till skrutten och lägga dom för natten.
Imorrn ska jag hämta Sanna så hon kan hämta sin bil och fixa bilbarnstolen :)
Ska också ringa/besöka kyrkan för lite planering :)

Nu blir det sängen för mig, inte sovit mkt inatt jag heller...

Stort Grattis Sanna och Jonny till lillfisen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0