Första skoldagen :)



Japps, det var med lite spänning och pirr i magen vi begav oss mot skolan för första gången.
Mötte upp Yvonne och Casper och tog sällis med dom. Vi stannade kvar en stund på samlingen och fick lite papper.
Följde sen med Yvonne hem på frukost tills vi skulle hämta dom.
Klockan var halv elva när vi hade fikat och jag hade matat Hannes m.m så kändes helt onödigt att gå hem för att sen gå iväg igen, skulle ju hämta busan 11.40. Är ju inte så värst länge de går, man hinner ju knappt göra nån nytta hemma under tiden.
Fick veta att hon har rätt till skoltaxi så ska skicka ett mail och be om det och hoppas det går igenom, de verkar va lite tjuriga på den fronten iaf.
Isabelle tog med sig en kompis hem så de lekte och hade kul fram till kl 15.
Hannes vaknade strax efter och när F kom hem började vi med middagen, spagetti och köttfärssås.

Somnadee till en stund på soffan, fy så trött man blir när dottern börjar skolan ;)
Nu sover nog båda barnen tror jag och jag ska hoppa in i duschen sen sova jag me.
Upp till skolan imorrn men behöver inte hämta henne, hon ska med en kompis hem så hämtar henne där sen.
Måste nog röja lite här me efter middagen och lägga in den rena tvätten... farmor och farfar kommer och fika imorrn på morgonen.

Ringde också innan idag och la undan en ny vagn till Hannes som vi ska hämta imorrn :)
En kompis hade köpt en sån till hennes dotter som vi var hos igår och jag provade den med Hannes i och han satt kanonbra i den. Den vi har nu e så låg där han sitter så han böjer sig halvt utanför så man får akta hans huvud när man är ute och kör :P
Tro den nya kommer va kanonbra, verkade så iaf..

Nähä, få undan lite här nu då innan sängen kallar... Eller kallar gör den ju redan men får vänta en liten stund till.


Puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0