Lugn dag och förberedelser...

Ja, en seg morgon idag, mkt som ska göras men tar det lugnt iaf.
Både jag å barnen har fått i oss frukost nu och nu ligger lilleman i soffan och sover bredvid mig,
Isabelle håller på och leker på rummet för fullt än, sen blir det städning i hennes rum och resten av lägenheten.
Fått igång en maskin tvätt me som snart e klar tror jag.

Ska börja med att rensa bland lillemans kläder och fixa till i hans garderob. Sen ta den stora garderoben i hallen om jag hinner idag me, vill ha ordning och reda på allt här hemma.
Har ju bara lagt in allt nån stans där det fått plats innan när vi flyttade in och så hade jag ingen ork när jag var hög gravid heller.

Nu e Hannes 2 månader redan, vad tiden går fort. Så nu vet man hans rutiner mer och börjar komma in i vardagslivet igen.
Man får ju passa på att fixa och dona när han sover och då hinner man mer eftersom han kan vakna när som helst.
Annars är han en väldigt vaken och glad kille, haan har börjat att le så mkt nu och det är såå mysigt.

Isabelle är verkligen en jättebra och stolt storasyster, hon hjälper till att mata honom och prata med han när en annan e lite upptagen med annat. För ett par dagar sen skulle jag ta min allergi spruta men hon ville inte följa med in, tycker inte om sprutor nu efter hon tog sin 6-års spruta... Så hon satt utanför och passade lillebror så länge, såå duktig.

Förberedelser ja... Som sagt så blir det städning och förbereda tårta å annat gott till imorrn då vi ska fira Isabelle igen..Min pappa och C/O kommer hit, det ska bli trevligt.

Tänk att hon har hunnit bli 6 år redan, det e inte klokt vad tiden går.
I höst börjar hon på 6-års på Funkaboskolan, ska bli riktigt kul tycker både hon och jag ;)

Nähä, nu får jag sätta igång om jag ska hinna nåt. Ha det fint alla :)

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0